Veelgestelde vragen

Hoe kan het dat jullie prijzen zo laag zijn?

Onze inkopers reizen de hele wereld over om de beste deals voor jou te vinden. Zij bezoeken bijvoorbeeld verzamelaars die willen verkopen en gaan langs bij juweliers die besluiten te stoppen met hun onderneming. 

Deze inkopers kopen alleen artikelen en collecties wanneer ze zeker weten dat ze de best mogelijke deal binnen slepen. Hierdoor kunnen wij onze artikelen voor een lage prijs aan jou aanbieden. Jij profiteert hier dus direct van wanneer je bij ons shopt! 

Ik zie een andere prijs op de foto van een artikel dan de verkoopprijs. Welke prijs moet ik betalen?

Wanneer je op een productfoto een labeltje met een prijs erop ziet, is dat de reguliere verkoopprijs waarvoor het product in de winkel zou liggen. Dat is NIET de prijs die je er bij Boon and Luxury voor betaalt. De prijs die op onze website staat is de prijs die je betaalt. Een goeie deal, toch?

Wat betekent de taxatiewaarde?

Dit is de waarde die een onafhankelijke deskundige taxateur aan het betreffende product heeft toegekend. Het gaat om de objectieve waarde van het product. Voor veel van onze producten geldt dat dit de prijs is waarvoor het artikel normaal in een winkel te koop zou zijn.

Zijn jullie taxateurs onafhankelijk?

Ja. De taxateurs die onze artikelen een taxatiewaarde geven zijn zeer deskundig en volledig onafhankelijk.

Waarom kan ik mijn gekochte product niet retourneren?

Boon and Luxury fungeert als bemiddelaar tussen jou en onze inkopers. Dat betekent dat wanneer jij een artikel koopt in onze webshop, je een koopovereenkomst met een consument afsluit. (De persoonlijke gegevens van de verkopende partij —onze inkopers in de hoedanigheid van consument— worden vanwege de privacy niet verstrekt, behoudens zwaarwegende omstandigheden.) 

Het is niet mogelijk om deze koopovereenkomst te herzien. Je kunt je product dus niet terugsturen en het betaalde bedrag terug ontvangen of je product ruilen.

Wij doen ons uiterste best om de artikelen die worden aangeboden zo goed mogelijk te laten zien op de foto’s in de webshop. Bekijk de foto’s goed. Zo maken we samen het risico het kleinst dat jij niet 100% tevreden bent met je aankoop.